poniedziałek, 6 sierpnia 2012

DIY - Zrób to sam : Szufladki - Organizacja biżuterii i kosmetyków

Dzisiaj chciałabym wam pokazać coś z projektu "do it your self" czyli jak samodzielnie wykonałam te efektowne szufladki, przy pomocy rzeczy które mamy w domu. To idealnie nadaje do organizacji swoich kosmetyków, biżuterii lub innych drobiazgów. Ja moje trzymam na biurku i chowam w nim gumki, wsuwki, akcesoria do włosów i część biżuterii. Do wykonania nie potrzebne są jakieś niesamowite umiejętności, jedynie kilka godzin wolnego czasu :)








Co potrzebujemy?
  • Kilka pudełek po butach
  • nożyczki
  • taśma jednostronna i dwustronna
  • papier do pakowania prezentów (dla  ozdoby wstążka)
  • marker albo dłgopis
  • trochę wolnego czasu i chęci ;)

 





Zaczynamy!

Krok 1:




  1. Bierzemy pudełko
  2. Mierzmy pudełeczka tak, by pasowały do środka (pamiętamy o odstępach około 0.5 cm z każdej strony, by szufladki gładko wychodziły
  3. Zaznaczamy gdzie mamy ciąć
  4. Tniemy
  5. To samo robimy z drugiej strony pudełka



 Krok 2:

  1.  Bierzemy przykrywkę od pudełka
  2. Zaznaczamy na jakiej wysokości się kończy
  3. Tniemy




 Krok 3:

  1.  Przystawiamy do boku z brakującą ścianką (obcinamy ewentualne wystające kawałki)
  2. Bierzemy taśmę klejącą
  3. Przyklejamy do pudełka taśmą
  4. Po bokach także
  5. Robimy to samo z pozostałymi pudełkami




 Krok 4:
  1. Bierzemy kawałki tektur, które pozostały z wyciętych pudełek
  2. Przystawiamy pudełka w około 1 cm odstępach od siebie
  3. Rysujemy linie w miejscach pomiędzy pudełeczkami
  4. Przycinamy tekturkę (na ok 2 cm mniejszą wysokość niż głębokość pudełka na szufladki)
  5. Przyklejamy kawałki tak by stanowiły dobre lokum dla naszych szufladek :)


 Nie obłożone papierem wygląda tak:




Krok 5:

  1.  Bierzemy pudełko na szufladki i wcinamy kawałek papieru do pakowania prezentów tak, by papier po zgięciu wystawała poza głębokość pudełka
  2. Naklejamy kawałki taśmy dwustronnnej
  3. Przyklejamy pudełko na środku
  4. Dalej nacinamy w miejscach gdzie są rogi pudełka (tak jak na zdjęciach)




 Krok 6:
 Przyklejamy taśmą dwustronną równoległe boki z dłuższymi skrzydłami (tak jak na zdjęciach)
Widoczne są także większę wycięcia, które wykonałam na własne potrzeby w trakcie klejenia





 Krok 7:
 Po obklejeniu czas na drugą parę równoległych boków (tak jak na zdjęciu)



 Całość wygląda tak:
 Można podkleić taśmą bezbarwną by się nie zadzierały rogi pudełka




 Krok 8:
1. Wycinamy odpowiednie kawałki papieru na przegródki do szufladek
2. Przyklejamy taśmę dwustronną
3. Przyklejamy każdy kawałek na odpowiednią część przegródki
4. Podklejamy taśmą bezbarwną by papier się nie zadzierał
5. Robimy tak z każdym kawałkiem przegródki






Krok 9:
  1. Teraz zcas na szufladki
  2. Odmierzamy go tak by z każdej strony wysokość papieru sięgała trochę ponad połowę wysokości ścianek
  3. Nacinamy tak jak na zdjęciu






Krok 10:
Składamy papier w takiej kolejności jak na zdjęciach






Krok 11:
1. Naklejamy taśmę dwustronna od spodu złożonego kawałka papieru
2. Przyklejamy ją na denku naszej szufladki
3. Naklejamy taśmę tak jak na zdjeciu
4. Przyklejamy papier do ścianek pudełeczka







Krok 12:
Przyklejamy boki kolejno jak na zdjęciach i dno szufladki gotowe!







Krok 13:
  1. Wycinamy kawałek papieru w takim kształcie jak na zjeciu
  2. Żeby ten wystający kawałek zachodził do był odcięty w miejscu gdzie kończy się ścianka pudełka i zachodził do środka
  3. Ważne by miał długość około połowy pudełka, by wystawał za naklejony "środek".





Krok 14:
Nacinamy w rogach, przyklejamy dno i kolejno równoległe boki (jak w przypadku pudełka na szufladki)







Krok 15:
Postępujemy tak samo w przypadku pozostałych szufladek







Krok 16:
Przewiązujemy i podklejamy wstążeczkę (opcjonalne)



Wypełniamy szufladki i gotowe! :)





Mam nadzieje, ze wam się spodobał mój pomysł na eleganckie i bardzo tanie przechowywanie swoich rzeczy w szufladkach> Sposób jest dość tani, ale czasochłonny, ale może znajdą się jakieś osoby, które wprowadzą ten pomysł w życie, gdyż nie wymaga on jakiś wielkich umiejętności :)

Pozdrawiam :*

16 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie Co to wyszło, ale ja nie mam tyle cierpliwości ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, wyszło Ci nieziemsko :D!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie. Ja tez bym pomyślała, że kupne.
    Sama ograniczam się jedynie do pudeł obklejonych papierem, ale muszę coś z tym pomyśleć, bo jest śliczne! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak robię, odkąd zobaczyłam ceny takich małych pudełeczek w pepco :)

      Usuń
  4. Bardzo twórcze, a efekt końcowy super :) może też się pobawię i stworzę taką półeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne są ;**

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wyszły piękne:) Masz talent! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Efekt końcowy wygląda super!:) ja muszę pomyśleć o czymś podobnym do upchnięcia całej masy mojej biżuterii:D pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od wczorajszej nocy zajmuję się opakowywaniem pudełek :) przepadłam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł i bardzo jasny tutorial :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ;p próbowałam i niestety u mnie nie wyszło ;/
    zapraszam do mnie ;p
    byj-gossip.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Łał, niesamowity efekt :) Sama muszę spróbować :)
    Zapraszam do mnie:
    http://kjkamczatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne to. Spróbuję coś takiego zrobić, ale nie jestem pewna, czy mi to wyjdzie... Takie rzeczy zawsze psują się mnie w trakcie robienia ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super sprawa, przyznam się, zawsze lubiłem jak byłem mały i mogłem składać.

    OdpowiedzUsuń